lördag 1 maj 2010

Hundutställning

Idag var de hundutställning i smålandsstenar och jag, mamma och pappa tog oss en tur dit, delvis för att hälsa på vår valpsäljare. Passade även på att ta med mig Viggo då jag tänkte att de skulle bli ett utmärkt träningställfälle. Viggo skötte sig utmärkt, blev riktigt stolt över han :) Vi mötte hundar som morrade åt han, och självklart var det mycket hundskall här och där, men lille Viggo sa inte ett ljud, förutom nån enstaka gång han pep till för att han blev uttråkad av att sitta stilla. annars gick allt super bra, han låg snällt ner fasten att hundar gick precis vid hans sida, och han gick vid min sida och sökte självmant kontakt med mig. Hade faktiskt inte förväntat mig detta så idag är jag en mycket stolt matte :)
Jag träffade även Danielle och hennes pojkvän där och dom hade med sig sin lilla fralle valp och även hennes hund skötte sin fin, fint.
Så en mycket lyckad dag skulle jag vilja säga att det har varit idag.

Vår valpsäljares ena tik Alfa som Viggo fick busa lite med :)

2 kommentarer:

Anna&Odjuren sa...

Utställningar är verkligen kanon perfekta träningstillfällen! Så mycket hundar och folk överallt, inte många andra ställen man får den störningen :)

Jaaa, I vänstersvängarna blir det lite tok, men det är nog snarare jag som buttar ut Tora än att hon tränger.. ;)
Jag har lite svårt med hur jag ska sätta fötterna i svängarna, men med träning kommer färdighet!

Diana sa...

Hej. Sökte på utställningar i smålandsstenar och så kom du upp också, Så undrar om du vet vad stället heter där och så? :)

Tacksam för svar.

Mvh Diana