torsdag 13 maj 2010

Får man säga negerboll?

Nu är jag grymt sugen på nått onyttigt så jag ska gå och göra negerbollar, mums! Föresten får man säga så?? Chokladbollar kanske de heter nu för tiden, men ja är uppvuxen med namnet negerbollar, och chokladbollar är en annan sak enligt mig. Så om det okej för er andra, så fortsätter jag att säga negerboll!?
Föresten ni som undrar vad skillnaden är så ska jag berätta de för er nu:

Negerboll = en rund boll där man tydligt kan se havregrynen, är alltid hemmagjort eller gjort på konditori.

chokladboll = en något toppig form med platt botten har den, allt är sammanpressat till en och samma massa, halvfabrikat är de rätta namnet. Brukar befinna sig i blåa påsar eller i storpack i mataffären.

Finns de nu någon oklarhet i de hela så ska de även få se bilder, efter de så hoppas ja att alla vet skillnaden


Chokladboll


Negerboll

Inga kommentarer: