lördag 29 maj 2010

Gisledagarna

Idag var de gisledagarna i gislaved och jag och Marcus passade på att åka dit. Jag tog även med mig Viggo då jag tänkte att de skulle bli en bra miljöträning för han, och han skötte sig oerhört bra.
Blev ganska förvånad när han satt helt stilla på sin plats utan att ens försöka resa på sig, fasten att de var andra som släppte fram sina hundar till han. Ska jag vara ärlig så trodde jag att han skulle reagera mer än vad han gjorde med de mesta då det var en massa trängsel och ljud mm.. som när vi stod och tittade på karnevalen då la han sig bara ner och tog de lugnt, fasten att musikkåren spelade en massa hög musik. Samma sak hände när vi stod vi stora scenen och tittade på ballongdansen.
I slutet däremot så började han bli lite orolig, då de var en massa ballonger som smällde inte långt ifrån han, men jag tyckte att han kunde behärska sin oro riktigt bra ändå.
Om de var något man kunde märkte på han så var det att han hade inte svansen upprullad på ryggen utan den hängde mest, alltså var han lite skeptiskt till de hela. Men för att vara första gången så gick de som sagt väldigt bra, och hade han tyckt de var jätte jobbigt så hade inte lagt sig ner till ro inte heller lagt sig på rygg för att vilja bli kliad på magen.
Så idag är Matte väldigt stolt över sin hund, och jag tror att det är dags att sluta tro en massa negativt för de går alltid hur bra som helst fasten att jag förväntar mig tvärt om av någon anledning. För egentligen har jag inget anledning att göra de, jag försöker inte skryta nu, men jag vet att han lyssnar bra på mig och han tycker om och litar på mig, så varför ska jag egentligen tvivla på oss själva? För innerst inne så vet jag att, Jag och Viggo hör ihop, och honom tänker jag aldrig lämna.
Något annat som var kul med dagen var att jag fick träffa en massa gamla vänner som man inte sett på länge. som Elin henne har jag saknat en massa så hon blev ordentligt omkramad, Karolin träffade jag även en snabbis och massa andra. Danielle och hennes pojkvän Niklas och deras fralla + en till fralla dom var hundvakt till gick jag och Marcus en del med och snart ska vi fyra åka iväg till bodaborg tillsammans, de ska bli riktigt roligt.
Nu kallar sängen sängen så dags för mig att sova

God natt allesammans!


Älskade hund, du betyder så otroligt mycket för mig. Folk får gärna tycka att jag är knäpp men han är min bästa vän, han finns för mig i alla lägen. Bättre vän kan väl knappast finnas?

Inga kommentarer: