tisdag 1 juni 2010

Hundmänniskor

En ny tanke ifrån mig!

Människor som inte tycker om hundar eller lever med hundar nära sig, förstår sig nog inte på hundmänniskor.
Vi hundmänniskor anses nog vara bland dom knasigaste som finnas, vi pratar med våra djur och vi pussar på dom. Vi delar även godsaker med dom, men de är väl inte hela världen tycker jag. De finns mycket värre saker man kan göra!
Att fira sin hund när den fyller år ser jag som självklart, ja alltså de finns en massa mer saker som en del gör, detta var nog de vanligaste.
Men egentligen, detta kan väl inte vara hela världen? Våra djur blir ju ändå våra bästa vänner och bästa vänner delar man väl kärlek med!?
Vissa saker kan gå till överdrift de tycker även jag som är så knasig, och i många fall tycker nog även hunden att de blir lite väl jobbigt.
Titta bara på alla stora kändisar, där daltas de oftast och hur knasiga har inte hundarna blivit?
enligt mig ska vi visa vår hund kärlek kunna skämma bort dom lite lagom. Men vi ska alltid komma ihåg att hunden är en hund och de kommer den alltid att vara.
Så att försöka förmännskliga en hund slutar oftast i katastrof och inte gör vi hunden en tjänst genom att behandla den på de viset.
Så alla där ute ha kul med era hundar, behandla dom väl och skäm bort dom ibland. Men låt de inte gå till överdrift, håll de på "hundnivå" de kommer ni båda må bäst av.

De finns en massa mer att skriva om i detta ämne, men jag känner att jag stannar här och så kan jag ta upp de en annan gång igen istället.
Jag hoppas att ni förstod de budskapet jag ville få fram och självklart förstår jag att inte alla tycker såhär, men åsikten är fri hoppas jag.


Glass är gott, i alla fall enligt mig och Viggo

Nu ska jag ta tag i mitt liv och börja städa här hemma!

Inga kommentarer: