lördag 26 juni 2010

På besök i Bäckaby

Idag har jag varit med Marcus, Lise - Lotte och Håkan i Bäckaby hos deras släktingar.
Väl där blev de tårta och fika och jag måste få säga att denna tårtan var den godaste jag har ätit på länge.
Lite senare var de dags för mat, grillning stod på menyn även detta var väldigt gott. Till sist blev de jordgubbar, ostkaka och glas.
Jag hade även med mig Viggo och han skötte sig exemplariskt, han fick till och med dom andra gästerna att tycka om han fasten att dom inte gillar hundar.
Ibland kan ja bli så stolt över min hund, och denna gången blev jag verkligen de. Han lyssnade jätte bra och fasten att de var första gången han var med så gick han lös i trädgården och höll sig till gränserna, när han tittat runt lite så gick han snällt och la sig.
Men de blev även väldigt pinsamt och jobbigt just idag då alla berömde mig hela tiden för hur duktig han var, att han var så lugn osv.. som jag har sagt innan, jag vet bara inte hur jag ska hantera sånna här situationer.
Föresten Viggo blev nästan hundmat idag. Marcus och 3 till var ute och gick en liten runda, Marcus gick med Viggo i koppel förbi ett hus och plötsligt kommer de 5 hundar springandes imot Viggo. Jag var inte med, men dom berättade att hundarna högg efter han och skällde och morrade men som tur var så lyckades dom få iväg hundarna. Viggo blev nog chockad för han hade tryckt sig mot marcus och pipit lite ängsligt, annars så sa han inte ett ljud.
Men som tur väl är så gick ju allt bra, jag var ju som sagt inte med så jag vet inte redigt hur situationen såg ut.
Nä nu tror jag att de är dags att sova, och imorgon blir de en tur ut till skogsfors då vi är bjudna på mat.

Natti natt allesammans!

Inga kommentarer: