tisdag 22 juni 2010

Dålig uppdatering

oj,oj här var de dåligt uppdaterat, och inte jag så mycket att skriva om idag heller.

Idag har jag jobbat på köket och jag skulle vilja säga att jag tycker att de gick väldigt bra idag.
När jag kom hem följde med mamma och pappa för att handla och efter de var de dags för min och viggos långrunda. Idag blev de en tur på ca 1,5 h och jag fick trevligt sällskap av Karolin och Tuff.
För er som inte vet så har Viggos banting börjat, lika bra att ta bort de lilla redan nu.
Ställde han nyss på vågen och om den nu stämmer så har han redan gått ner 1kg, alltså är de bara 1 kg kvar innan jag har nått målet. Som ja misstänkte så var de inte så svårt att ta bort de på han. Och numera så passar jag verkligen på han, King och Viggo får inte byta mat igen.
Misstänker ju att de delvis är valpfodret som har legat bakom ökningen. Men troligvis hänger de mycket på att han är kastrerad och att han är ganska lat med.
Ja, Taco har verkligen lärt han nått i alla fall! Att sova och ta de lugnt är bara skönt enligt Viggo. Taco själv har alltid tyckt de och även lilla King har redan lärt sig de haha...
Som idag på morgonen då fick ja tvinga Viggo ut, och när han väl var ute vände han sig bara om och tittade på mig och bestämda steg så gick han in och la sig igen.
Men på ett sätt är de skönt med lugna hundar, för dom lägger sig och kopplar av i princip var som helst.
Ska inte bara skylla på Taco, jag är väl inte världens aktivaste människa jag heller. Huvudsaken är att jag och Viggo trivs med hur vi har de och vad jag kan se så vantrivs han inte utan han ty sig till med och tillsammans så gör vi de vi mår bäst av, vi kör helt enkelt vårt egna lilla race.

Älskar dig Viggo!

Till sist ska jag bara be om ursäkt att de blev ett så dåligt och tråkigt inlägg. För de första så hade jag som sagt inget bra att skriva om och för de andra så var de inte min dag idag, jag fick inte ihop de till en sammanhängande text.
Men ja gjorde ett försök iaf och de är ändå huvudsaken, och någon gång ibland droppar de in något som till och med jag blir riktigt nöjd över.

Inga kommentarer: