måndag 28 juni 2010

Marsvin på rymmen

King var väldigt stygg alldeles nyss, han hade gått fram till marsvinen som var ute och puffat upp inhägnaden och släppt ut dom.
Man glömmer lätt bort att han inte är lika uppfostrad som dom andra hundarna. Viggo gör aldrig nått sådant han ser dom som sina vänner och Taco orkar inte bry sig om dom.
I alla fall så hörde jag att marsvinen började prata väldigt mycket ute så jag bad Marcus gå ut och se till dom. Marcus kommer tillbaka och säger att dom är borta så jag skyndar mig ut och börjar leta.
Tack och lov så hittades dom snabbt, Viggo stod och markerade var Svea var henne fick jag dra fram under ett skjul sen återstod de bara att hitta Izabell. Tittade under skjulet men där var ingen, däremot så hörde jag att de prasslade väldigt mycket bakom vårat staket inne hos grannen. Så jag skyndade runt och mycket riktigt, där satt den lilla damen och såg mycket nöjd ut.
Tur att man har lärt sig hur marsvinen låter när de är nått som är på tok och tur var att jag reagerade så fort.
Nu sitter båda damerna inne i sin bur och mumsar hö, få ta ett snack med dom nästa gång dom ska ut och beta och förklara att jag inte uppskattar att dom går sin väg utan att fråga om lov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Knasiga små djur de där =P

//Danielle