söndag 6 juni 2010

Sammanfattning av helgen

Sammanfattning av helgen

Lör : De blev till att ta en tripp ner till anderstorp för att spana in arrangemangen inför 6 juni, denna dag var de marknad, tivoli, fyrverkerier och en del live spelningar.
På dagen fick alla tre hundarna vara med, bra miljöträning och alla tre skötte sig utmärkt, alltid lika kul när man kan komma hem nöjd.
På kvällen fick dock hundarna vara hemma, Viggo hade inte klara av fyrverkerierna, så kvällen tillbringades med Marcus och Karolin och senare mötte jag Danielle och Niklas.
Förutom att ha varit nere i samhället så tog vi även en liten tur med hundarna till sjön för att låta dom bada, men ja kunde inte låta bli att doppa mig så nu är årets första dopp avklarat inklusive årets första solbränna.

Sön : Idag har jag varit nere i samhället igen, men bara för att titta på paraden de andra var inte så mycket att ha. Hundarna var med nu med, alla skötte sig fin, fint. Dock blev King lite rädd när dom dunkade med trummorna precis vid oss, men han glömde de ganska snabbt för sen var de inga problem med nått.
Efter paraden blev de till att åka hem till Marcus, skulle hämta hem min bil idag som har varit på reparation
Viggo har även fått gå sitt allra första viltspår, och han var super duktig. Älgklöven var han däremot väldigt skeptiskt till, och ryggande undan för den i början.
Jag har en liten fundering, funderar på att börja spåra viltspår med viggo. Men är de lätt att lära dom när dom får spåra och när dom inte får spåra?
Jag vill ju kunna fortsätta släppa han i skogen och så som de är nu så letar han inte upp spår självmant. så jag är kluven i frågan, är de lätt att lära dom eller drar dom gärna efter vilt om man uppmuntrar dom till spårning?
Eftersom jag är nöjd med de vi har nu, så vill jag som sagt inte förlora de. Då jag oftast kan få han till att inte sticka efter vilt och börjar han springa efter så kommer han snabbt tillbaka eller så lyssnar han direkt och vänder. Två gånger tro ja de har hänt att han sprungit efter men då har han endast varit borta i ca 2 - 3 min.
Så är de någon som har erfarenhet inom detta och kan svara på vad ni anser?

Inga kommentarer: