tisdag 8 juni 2010

Posetiv och negativ dag

Ikväll har de varit både positivt och negativt De negativa är att bilen gick inte igenom besiktningen, men jag hade heller inte räknat med.
Usch, vad de ska vara mycket krångel och stora utgifter blir de för än med. Men jag kan ju ta och tänka lite positivt, jag tror inte sakerna ska vara så svår fixade.
De positiva är att Viggo redan börjar bli bättre, han har hängt med i mer glädje i promenaden idag om man jämför med igår och han var positiv till lite träning och lek ikväll med.
Kom på en till negativ sak, rummet är inte färdig städat så de blir till att fortsätta imorgon med.
Nu blir de till att sova eller ja är ju faktiskt inte trött än så de blir till att titta på lite avsnitt på nätet tills jag blir trött.

Natti natt allesammans!

1 kommentar:

Hanna sa...

Sv: Hej!
Just abyssarna har det varit en del starr på i aveln tidigare men det har man medvetet avlat bort och idag är det nog lika stor risk att abyssarna får det som andra marsvin.
Har du läst ögonsjukdomsartikeln på marsvin.ifokus? http://marsvin.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=fe92b612-91f4-462c-98ae-b7867eee2c3b&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup Kanske kan det ge någon ledtråd.

Jag kan inte avgöra vad det kan vara utan att se henne och har inte mycket erfarenhet av ögonsjukdomar. Men ett marsvin med nedsatt syn klarar sig oftast helt utan problem, dom har ju redan sedan tidigare ingen vidare syn.