onsdag 16 juni 2010

Lagbrott

De verkar som att jag har gjort ett lagbrott utan att veta om de, ajdå inte bra.
När jag köpte Viggo reggades han i skk ( svenska kennelklubben ) och jag skickade sen in papper om att de var jag som ägaren på han. Jag tänkte sen att jag då var de gjort, men nu har jag kommit att tänka på att äns hund ska kanske vara med i jordbruksverket med. Och jo mycket riktigt, jag har läst och de står att de är lag på att dom reggas i jordbruksverket. jag visste ju om att man kan regga dom där, men så långt tänkte jag inte...
Egentligen så började jag att fundera ännu mer idag, när mamma fick hem sin räkning ifrån jordbruksverket om att hon ska regga King.
Nått sådant papper har jag aldrig fått skickat till mig, så de är kanske inte så konstigt att man inte fundera så mycket på de. Sen är de även som så att de är skk man hör mest om när man köper renrasiga hundar.
Att jag inte har fått hem nått papper till mig kan ju bero på att Viggo var 14 v och inte 8 när jag köpte han!?
De är kanske lite sent att börja fundera över detta, men jag får helt enkelt regga min hund 2 år försent.
Ja så kan de gå, när man inte kollar upp allt som man borde.

Blev de krångligt skrivet nu? jag hoppas att jag lyckades förklara någorlunda bra, annars får ni gärna fråga så ska jag försöka förklara lite bättre.

Inga kommentarer: