fredag 20 augusti 2010

Om jag ändå kunde göra detta ogjort!

Jag råkade köra på en katt idag, jag körde i 50 km/ h och han sprang ut mitt framför mig jag hade inte chans att stanna! Katten dog inte så ja skyndade mig till närmaste hus för att få tag i en ägare till katten. De visade sig att de var rätt hus jag valde och ägarna var hemma.
Jag är osäker på om de verkligen går att rädda han, han blödde ur mun och näsa och inte kunde han gå. Han han låg bara ner och såg hjälplös ut och ibland fräste han till av smärtan han hade.
Ägaren valde i alla fall att ta katten till veterinären och hon fick mitt mobil nummer så hon skulle ringa sen.
Ja mår så dåligt nu, har sådan ångest! Jag kan ha dödat någons husdjur, detta är verkligen bland de hemskaste som kan hända. Brukar oroa mig för de och så händer de, om jag ändå kunde ta och göra detta ogjort!
Jag hoppas verkligen att katten överlever och jag ber ägarna så hemskt mycket om ursäkt, kan bara tänka mig själ hur hemskt de måste vara. Tänk om de skulle vara mina djur som blev utsatta för detta!?
Förlåt så hemskt mycket, även att ni sa att de gör inget de är lugnt så är de klart att de gör något. De var erat djur, en familjemedlem, en kärlek.

1 kommentar:

Ida sa...

Men usch.. :( Jag kan tänka mig hur hemskt det måste kännas..
Men det är ju tyvärr så att katter blir påkörda dagligen och många bryr sig inte ens om att se efter om katten dog eller om den kanske går att rädda.
Så du ska ändå vara "glad" över att du tog ditt ansvar, som så många andra hade struntat i.. Jag gissar att det inte är så kul att säga till någon att man har kört på deras husdjur..
Du har ju absolut inte gjort nåt fel Johanna, katter dyker upp så fort ibland..