måndag 2 augusti 2010

Bussresa

Jag har kommit på en sak som är väldigt bra med bussresa. Jag åkte för att få se att land men helt plötsligt så har jag varit i många fler länder. Denna gång fick jag bekanta mig med Tyskland, Österrike och Slovenien Jag och så åkte vi ju igenom Danmark och Tjeckien med.
För övrigt så tycker jag att de funkade väldigt bra att åka, resan ner var den som gick bäst, hemåt var de lite värre då vi hade ganska jobbiga personer bakom oss som satt och ryckte i sätena och pratade högt på deras egna språk när dom hade släkt ner i bussen och sagt natti natt. Jag höll på att bli vansinnig, så jag gjorde allt för att inte hetsa upp mig, så lösningen på de hela fick bli mp3.
Men jag tycker annars bussresa är något man borde testa på, men får som sagt se så mycket mer än ifrån himmelen med flyg.
Hur Kroatien var och vad vi gjorde där tänkte jag ta och berätta med bilder, men alla bilderna finns på Marcus data och Marcus data är hemma hos han, så vi får se när jag få tillgång till dom.
Just nu ligger jag och gosar min hund, han är väldigt lycklig över att jag är hemma igen. Här hemma har dom sagt att han har varit så låg hela veckan och de märktes att han blev riktigt glad när jag kom hem i natt, hela tiden vill han ha kol på mig men de släpper nog snart så att blir sig själv igen.
Jag hade med han på jobbet idag, nu de senaste har de aldrig varit några problem att ha med han utan han har tagit de lugnt på kontoret. Men idag så var vi tillbaka på ruta 1 igen, de har varit som de var i början när jag hade med han, en massa ylande hela tiden.
Får hoppas att de bara var något tillfälligt, han är kanske orolig att jag ska lämna han igen?

Inga kommentarer: