söndag 15 augusti 2010

Dammfesten

Träningen igår gick super bra, viggo var allärt och hängde med på noterna. Blev till att träna på skämmas och lite komihåg träning av äldre trick.
På kvällen bar de av till unnaryd där dom hade sin årliga dammfest. Väl på plats så fick jag träffa Louise, Tobias och deras lilla son och han var så otroligt söt. Däremot så uppskattade han inte att jag ville hålla han. Och Marcus sa till mig efteråt:
- Du såg väldigt osäker ut
och han hade så rätt, inte vet jag hur man ska hålla barn och hans mamma kanske tyckte att jag gjorde fel osv.. men de var ändå en härlig känsla att få hålla i nått så litet och levande.
Efter ett tag så var de dags för Louise, Tobias och Charlie som deras lille heter att dra sig, så då blev de dags att leta upp Respons. Och att hitta henne blev ju inte så värst svårt då hon har färgat sitt hår knallrosa, så hennes huvud lös ju upp hela mörkret.
Under kvällen blev de lite dans, men mest satt vi och pratade eller lyssnad och tittade på livebandet som var där och spelade.
Kan ju berätta att ja hade med mig Viggo och jag passade på att träna lite enklare trick bland alla människor och ljud. Ville se om han kunde vara lika följsam bland en massa stim och de gick precis som jag hoppades på. Han var följsam och lyssnade, några enstaka gånger så var det annat som fick hans uppmärksamhet men de gick att bryta snabbt. Två andra hundar sprang lösa där nere vid dammen med, dom kom fram och hälsade någon gång och sen var de bra med de. Flera gånger så sprang dom förbi viggos sida och han satt bara ner och brydde sig inte alls, han vred inte äns på sitt huvud för att titta efter dom.
Ska jag sammanfatta kvällen med några korta ord så blir de, trevligt och lyckat.

Idag däremot så har jag annat i huvudet för idag ska jag och viggo iväg på kurs. Vi ska lära oss att hitta kantareller, har tränat en del hemma innan och de går bra men vi behöver finslipa mycket. Dels så måste han lära sig att markera bättre och inte plocka upp svampen och att inte söka av områdena så snabbt.
Vi får se hur de går, men jag håller tummarna på den positiva sidan.


Älskade Viggo

1 kommentar:

Jessica sa...

sv; Tack! ja han e pigg mot hindrerna,.. nej ja behöver inte driva honom på sträckorna.. det är mer att ja inte sitter helt i sadeln då.. blir att sen när ja kommer mot ett hinder sätter ja mig ner och "ger honom stödet" och håller igen honom! :) kommer en ny film nu snart! ;)<3