torsdag 22 april 2010

Ridning

Har precis kommit hem ifrån ridningen, de är konstigt vad man tappar mycket när man har varit ifrån de ett tag. Har knappt några muskler kvar i benen så man blir snabbt trött.
Och idag blev jag trött extra snabbt då jag fick rida ponnyn Happy Joy Joy, och namnet Happy de passar henne inte de minsta, då hon var en riktig surtant som var oerhört slö och testade en mycket.
Själv är jag inte så nöjd över ridningen, men man ska kanske inte vara allt för kräsen, de är ju ändå ridskolehästar och jag sjäv tycker nog att ridskolehästar är bland de svåraste att rida då dom har lagt till med så mycket olatheter och i princip blivit skänkeldöva.
Ska jag välja nått jag blev nöjd över idag så får de väl vara att jag vann över henne, hon gick sen framåt dit jag ville utan att stanna upp och försöka bråka och jag fick henne till att slappna av i nacken och sänka ner huvudet, får se om man får rida henne fler gånger, kanske att de kan gå bättre då?
Skulle vara bra om man kunde komma igång med ridningen ännu mera, just nu rider jag ju bara varannan vecka, fortsätter jag nästa termin med så lär de bli varje.
En sak som är rätt skön är att de är en knattegrupp, egentligen utan att jag försöker skryta är jag mer utvecklad. Har hållt på och ridit sen jag va två år, gått på ridskola omkring 6 - 8 år, haft foderhäst och hjälp till med lite olika hästar osv.. så erfarenheten finns, men den har tappats för tillfälligt, lite synd, men lyckas jag nu hålla igång så hoppas jag att jag snart är på topp igen :)
därför så är de ganska skönt att man blivit placerad i en nybörjar gupp, då kan man få mjukas upp sakta men säkert, fast på ett sätt är de även synd då man lätt blir stillastående.
Men för tillfället så är jag bara glad att jag fått tag på nått överhuvudtaget!

bild lånad ifrån http://www1.idrottonline.se/templates/Gallery.aspx?id=340303
och bilden föreställer ponnyn Joy jag fick rida idag

Inga kommentarer: