lördag 17 april 2010

En dag på jobbet

Hej!

Nu skriver jag igen, men denna gången handlar de om zoogrottan. Idag fick jag jobba själv så för att de inte skulle bli allt för ensamt så tog jag med mig Viggo och för en gång skull så gick de riktigt bra.
Andra gånger jag har haft med han så brukar han sitta och pipa en massa och bara vill gå där ifrån. Men idag följde han mig troget, lyssnade bra och la sig till rätta på kontoret och låg tyst.
Ett litet misstag gjorde han, men de var mycket mitt fel, jag missade att en hund kom in så va inte tillräckligt snabb att kalla viggo till min sida så de blev att han självbelönade sig genom att springa fram och hälsa. Som tur vara så blev den andra hunden bara glad :) Men jag är mycket nöjd över han ändå!
Annars så har dagen gått bra på jobbet, lagom mycket folk och frågorna ja fick kunde ja besvara och det är ju alltid positivt. Det kom även in två hundar jag skulle klippa klorna på och även detta gick super. Den ena vovven brydde sig inte alls medans den andra var något ängslig och pipig. Men de skönaste var att båda var så oerhört snälla.
Annars händer de ofta att de kommer in bitska hundar som inte är de minsta med på noterna och bara vill komma åt och bitas. I detta fallet så brukar de vara lättast att vara två, och då går de hyfsat snabbt med.
Visserligen hade de varit intressant att försöka själv, men tyvärr så finns inte riktigt den tiden till att läsa av hunden och visa på ett tydligt sätt att det är jag som bestämmer. Lyckas man med de så brukar de går bra. Men som sakt så finns ju tyvärr inte tiden till de då de är fler kunder i butiken som behöver hjälp.
Nä, nu ska jag snart sova en liten stund tror jag då jag ska åka till gislaved 00.30 för att hämta min kusin på ett disco.


Tack för mig!

Inga kommentarer: