torsdag 29 april 2010

Ett veterinär besök

Jag har blivit dålig på att berätta vad som händer under dagarna, så de får bli ett återberättande om vårt lilla veterinärbesök igår, idag istället.

Hade beställt tid till Viggo för att undersöka hans öra, då jag tyckt att han har kliat sig och hängt en del med det. Så för att vara på säkra sidan så fick de bli en liten tidsbokning. Tog även med mig marsvinen då Svea hade fått sår och Izabells ögon behövdes kollas upp.
Väl på plats så blev de till att titta i öronen, först med en topps och sedan med ett otoskop. När veterinären tog med toppsen i örat så kom den för långt in, så viggo ryckte till och efter de började de blöda, stackarn. För att sedan komma åt ordenligt med otoskopet så fick han lugnande. Inget särkilt kunde hittas på han, känns ändå skönt att ha kollat upp det, ut ifall att.
Marsvinen fick varsin spruta då de misstänktes att de var någon slags parasit som svea fått, fick även med mig medicin hem som ska ges till dom.
Izabell fick ja bekräftelse på de som jag trott hela tiden och de är att hon ser dåligt och kommer snart att vara blind. Men så länge hon hittar mat och mår bra så ska hon få finnas kvar hos mig :)

Är väldigt dålig på att återberätta med korta berättelser, så de blir lite halv dåligt. Förhoppningsvis så lär även jag mig tillslut.

Inga kommentarer: