måndag 5 juli 2010

Simtur

Har precis kommit hem ifrån sjön, de var så otroligt varm ute ett tag så jag och Viggo kände för att åka och bada.
Jag hade en så¨dan tur att badplatsen som annars är knöka full var helt tom, bara bra enligt mig.
Ur bilen hoppade jag och Viggo, och på med flytvästen på hunden. För idag skulle han få träna simning ordentligt och då han inte har super bra kondis gällande visa saker och inte är van att simma långa sträckor så tyckte jag att flytväst var ett måste.
De härliga var att han var redigt taggat och simmade på som om han aldrig hade gjort nått annat. Jag lyckades till och med få han att hoppa ifrån bryggan efter sin leksak, men att göra om de var inte lika populärt så de blir till att öva.
Även jag bestämde mig för att ta en liten simtur, var jätte skönt i vatten. Men de härligaste av allt var ändå att ha viggo simmandes lös vid min sida.
Snart ska jag ta och bege mig till Värnamo upptäckte att jag råkat ta fel storlek på shortsen jag köpte i Karlskrona så de blir till att byta. Tror dock att jag måste övertala dom ordenligt eftersom att de inte sitter någon lapp kvar på dom, men lappen fanns där inte heller vid köpet så jag få se vad dom säger.
Ha de bra allesammans!

1 kommentar:

Sara sa...

Vilken fin blogg du har! Jag får aldrig till det där med design...

Vad härligt att kunna åka ut sådär och bada med vovven. Vi är inte riiiktigt där än men jag hoppas på det. Texas visar ju redan visst intresse så jag hoppas att båtturen ska göra sitt.

Vad snygg han är, Viggo :). Har inte sett någon finsk lapphund i verkligheten, är de vanliga?
Texas är en blandning mellan Jack Russell och Chihuahua, fast Chihuahuan märks inte så mycket ;)