söndag 26 september 2010

Rallymix

Har precis kommit hem ifrån dagens kurs - rallymix, idag gick de väldigt bra viggo var mycket lättare att komma åt och han följde mig fint.
de som gick sämre var när vi gick själva banan, banan är lagt i högt gräs och distraherar verkligen min hund. Ibland fick vi upp väldigt fin kontakt men annars så yrade han mest runt och nosade lite där och så lite där borta med.
Fick höra ifrån några andra deltagare att dom tyckte att jag hade fin kontakt med han, denna gång försökte jag ta emot berömmen och ja tackade även.
Jag känner mig peppad till nästa gång så nu blir de till att öva på alla moment och hoppas på att de flyta på lika bra nästa vecka.

momenten vi ska öva på är:
gå mellan benen - de kan han redan både framåt och bakåt
byta sida genom att gå mellan benen - de kan han med, då han kan gå slalom mellan benen.
"sova" - kan han samma (sak som att spela död)
sitta still på samma ställe medans ja går runt han - måste övas mer på han flyttar gärna med då han vill ha kol på mig.
ligga framför - kan han

ja de var dom momenten vi gick igenom idag, behöver även finslipa på momenten ifrån första gången. så jag har att göra denna vecka, plus att jag måste öva på momenten för rallylydnaden.
nu tänkte jag ta och bädda ner mig och titta på en film, de kännas att hösten närmar sig med stora steg.

Inga kommentarer: