tisdag 14 september 2010

Inklickning av Marsvinen

Jag har fått en ide! Jag ska klicka in mina marsvin, började lite smått idag och de går framåt jag lyckades hitta vid dom gillade allra bäst och de visade sig vara sallad. Så nu håller jag på att klicka varje gång dom tar en salladsbit efter de ska ja nog hitta någon slags target, kanske en pinne? och klicka in dom på de och sen är de ju bara till att börja med konster och trixs.
En sak har jag redan märkt efter en dag! De är väldigt svårt att motivera marsvin, men jag har bestämt mig att de ska gå, lyckas jag inte med båda så ska jag i alla fall lyckas med en av dom.
Spänningen stiger har jag tålamodet eller ej??
uppdatering på denna träning kommer att bli lite då och då, får se i vilket tempo de kommer att gå. Anntingen klickar de direkt eller så får jag tragla de ett tag, isabell verkar lättast än så länge.
forsättning följer...


Isabell


Svea

Kanske dags att ta lite nya bra bilder på marsvinen? av någon anledning så har jag ingen bra dom, antingen är de färgen eller så är de marsvinens ögon som blir konstiga.. kan ju vara fotografen de är fel på med ;)

3 kommentarer:

jennie sa...

ha ha vilka små gulliga "grisar" Nej allt sitter inte i kulpåsen, många hanar skulle må bäst av att vara utan då de ändå inte används i avel. efter att ha sett bilder sen utställningen måste jag säga att din hund är jätte snygg! så inte behöver du ställa när du ändå har den snyggaste :-) atlas ska ställas i Ljusdal, mitten på Sverige som dom säger. de är bara för tränings skull vi åker. rider du nu med? tyckte jag såg nå sånt långt bak i blogg:en :-)

Naimi sa...

Amstaffen gickl inte ihopp me Tess, hon va jätte dum mot henne, flög på o bet skitskumt men tror de va att hon blev trött på valpar, så min syster har henne nu :)
O Shabo e en kompis/grannes hund, en labrador, som ja e så vänlig o går ut me varje da när dom e i skolan/på jobbet =)

Allt bra med dig förövrigt? :)

Jessica sa...

Sv; okej :( men du,. den vaändå inte sådär "rolig" :p men asso de kommer nästa vecka när ja hoppar ;) ska försöka träna lite högre då :)söta marsvin :)