tisdag 14 september 2010

arbetsintervju och jag överträffade mig själv!

Igår var jag på min första arbetsintervju, gick helt ok och dom verkade nöjda däremot började jag tveka efter att jag varit där. Jag vet inte om jag är rätt människa för jobbet, kan jag lära mig ta allt de ansvaret och kan jag överhuvudtaget komma in i sättet att arbeta på?
får jag jobbet är de på ett wärdshus jag ska var, jag ska ta hand om bokningar, servering och städning. Ett stort problem är att mýcket av arbetet gick ut på att prata engelska, jag var tvungen att vara ärlig och förklara att jag har väldigt svårt för de, akulle bli väldigt pinsamt om de kom fram i efterhand.... En annan sak som verkar svårt är man ska lära sig runt 400 olika sorter av vin, wisky, öl osv, samanlagt har dom över 1000 produkter men hon sa att de brukar vara runt 400 man har att bolla med, man ska lära sig veta vad som passar till vad osv. Kunna rekomendera mat och vad man ska dricka till de, men jag antar att de är som vilket annat jobb som helst man kommer in i de tillslut.
En annan sak som hände igår var att jag överträffade mig själv! Jag som har blivit så rädd för att hoppa hoppade hinder på runt 60 cm, inte så värst högt men ja vågade och de är huvudsaken. Två gånger styrde jag undan för hindret, men sen bestämmde jag mig nu ska jag göra de, hästen jag satt på ( isabella) var väldigt lugn och stabil med, precis vad jag behövde ha nu när jag ska lära mig på nytt.


Isabella på bild! bilden är lånad ifrån http://www1.idrottonline.se/templates/Gallery.aspx?id=424787

2 kommentarer:

jennie sa...

ha ha här ser jag ju att du rider :-) skulle ha kolla nästa inlägg innan ja kommentera de förra :-) jag har oxå jobbat i restaurangbranschen, ett av de roligaste jag haft men dåliga arbetstider. servera och stå i bar tycker jag e kul. och man kommer faktiskt in sig ganska fort, jag var väldigt ung när jag börja och de gick bra ändå. så du är oxå dålig på engelska? jag är totalt värdelös :-) då är du säkert bättre på matte för så brukar de ofta vara.

Jessica sa...

Åh så söt häst :)