måndag 20 september 2010

Allt gnällande gör mig galen!

Jag blir så trött på allt detta angående valet, först ska man rösta på de man tycker passar bra och sen när man röstat och allt är klart då blir de ett sånt gnällande för hur resultaten blev. Men snälla ni som tjurar och håller på man kan inte få allt här i världen. Släpp detta nu, de går ändå inte ändra på något de är som de är och nu får vi göra de bästa av saken istället.
En annan sak som jag ogillar starkt är detta angående allt snack om SD ( Sverige demokraterna ) de finns en massa som skriver alla ni som har röstat på dom har förstört Sverige, fientlighet löser inget osv. Det har till och med skickats ut texter på facebook där det står: Om någon på min vänlista röstat på SD - ta bort
mig genast och far samtidigt åt helvete. Tack.
alltså förlåt men vad är de med alla? för de första är de inte upp till var och en att få rösta på vad dom vill? för de andra var dom nyss emot fientlighet, men genom att skriva såhär startar dom fientlighet, alltså går dom emot sig själva!?
och för de tredje vill svenskarna ha in dom så behövs dom kanske, en blandning av alla blir kanske kanon? vem vet..
nää jag tycker faktiskt att alla ska släppa detta nu och låta andra vara, detta är upp till var och än. Se nu till istället att göra de bästa av saken, genom att bara gnälla och skälla så kommer vi inte långt.

En sak är säkert tänk så mycket lättare det hade varit om man fick rösta för fred eller ej, kan vi inte införa de istället? allt hade blivit så mycket lättare då.

2 kommentarer:

jennie sa...

Så bra skrivet!!! Håller med dig fullständigt :-) Nu har svenskarna haft chans att rösta, ändå blir de bara gnäll, de som gnäller mest kanske glömde att rösta :-) så kan de skylla på de andra, att de var doms fel...
Tog ni någon vikt på brorsan igår? mvh jennie å djuren

Anonym sa...

(Danielle)

Håller med till en viss del, men göra det till det bästa av situationen går inte, inget kommer gå igenom av det som moderaterna lägger fram, det kommer alltid vara några som inte går med på det och då går inget igenom, kommer vara 4 osäkra år.. Och inte var det jag som valde att SD skulle komma in i riksdagen, man kan inte styra ett land genom att bara tänka på invandringspolitiken.. Och att det har kommit in ett främlingsfientligt parti i riksdagen är katastrof, vart är sverige påväg.. Förlåt om du tycker jag tjatar som alla andra men så tycker iaf jag.. Inget kommer gå igenom av någons förslag..