fredag 31 augusti 2012

Frisering på Evita

innan jag skriver om mitt tips tänkte jag berätta hur ridpasset gick igår, ja för er som inte vet så är jag medryttare till två underbara ponnysar, den ena är en C - ponny vid namn Evita och den andra även hon en C - ponny fast maxad vid namn Cizzi.
Igår var iaf dags att rida Evita har inte gjort de på ett bra tag, och de hela började med spöregn och åska så de blev att frisera till den lilla damen och hoppas på att vädergudarna skulle vara snälla mot mig och fixa bort regnet. Jag hade nog varit snäll denna dag för min önskan gick i uppfyllelse och ett ridpass på 1 h blev det.
Evita var en riktig liten bitch igår och surade ihop direkt och tänkte minsann inte ge med sig, gick på tvären och bara gick imot men efter mkt kämpande så vann jag över henne och fick ner henne någorlunda mellan varven och fick henne till att lyssna lite bättre. Passet var krävande men roligt, och nu i efterhand så kan man skratta åt de hela hon var väldigt komisk och försökte med alla trixs hon kunde för att komma undan, jag fick inte igenom henne helt och hållet men jag avslutade men henne i en lägre form i en bra takt och jag ser redan fram emot nästa veckas pass!

På bilden är det Evita före och efter manryckningen

Inga kommentarer: