onsdag 29 augusti 2012

Valpkurs

Idag har jag varit iväg på valpkurs med Gimli, träningen går verkligen framåt och han är väldigt duktig, lyhörd och följsam. Jag har super kul och de verkar som att Gimli har lika kul han med, man blir så otroligt glad när man jobbar med en hund som vill vara än till lags och arbetar med en som ett team och inte motarbetar.
Jag känner mig så lycklig som har fått äran äga två underbara hundar och att komma dom så nära och känna känslan, bästa vänner - Du och jag!
Tillbaka till hundträningen, idag fortsatte vi att träna på
koppelträning och ögonkontakt - detta sitter väldigt bra nu, han går jätte fint vid sidan och kan hålla längre och längre ögonkontakt både i gång och stillastående.
Vi tränade även på Nej övning även detta funkar super och han är duktig på att ta upp kontakten efter varje nej för att fråga om lov.
Lite inkallningsträning och sittkvar övning gjordes med, gällande inkallningen ska jag nu börja träna på att han ska komma in vid sidan av mig och sittkvar övningen ska utökas med lite mer störning.
Jag och Gimli fick även beröm av en annan kursdeltagare idag, de värmde och jag tog åt mig berömmen för en gångs skull, en sån sak får en att vilja fortsätta och träna vidare.

Har ni med en valp ni vill gå kurs med eller bara komma nån gång då och då på en dropp in tid eller kanske är du sugen på att gå med din vuxna hund, kika då in på denna sida och se vad som finns att testa på.
Jag är super nöjd med att ha sylvia som tränare och rekommenderar er alla henne!
http://www.zackebackshundtjanst.com/

Nästa inlägg kommer att bli ett tips till er alla, så håll ögonen öppna denna lilla övning gör att din hund får använda nosen lite extra och bli lite extra uppmärksam på dig under promenaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sylvia rekomenderar jag också. hon är på ens nivå och ser vad varje individ behöver vid träning. ;) //annie och katie