fredag 7 september 2012

Lite av varje

Nu har de hänt en massa saker är hemma, vi kan börja med i sön då jag var iväg på en inoff utställning i ljungby med Gimli.
Han hade en motståndare, en hanvalp på 7 mån och Gimli blev denna gång BIR ( Bäst i ras ), när vi sen skulle in i BIS ringen ( Best in show ) hade vi 20 valpar att tävla imot. Tänkte att jaja.. ingen placering denna gång men de gör mig inget bara han springer bra, lyssnar och har kul är jag nöjd. Men tänk så fel jag kunde ha, vi blev BIS 3 av alla dessa valpar åå så stolt jag blev över min älskade valp!!





sen har veckan rullat på, i måndags hade jag med Cizzi till ridskolan gick väldigt bra och är nöjd trotts lite missar här och där.
I ons var de valpkurs igen och Gimli var lika duktig denna gång, sen igår var de dags att rida Evita igen hon var inte alls lika trottsig denna gång utan gick mkt bättre däremot efter ett tag kom hon och jag in i nått som blev en kamp men de slutade bra och jag är ganska nöjd. Gimli var även med upp i stallet denna dag och när jag skrittade fram henne i skogen gick han med lös och skötte sig exemplariskt, stannade så fort jag sa till han kom när jag ropade eller visslade och satte sig ner när jag bad han trotts att de var avstånd mellan oss. Så är mkt stolt över han och hoppas på att utvecklingen fortsätter lika bra.
Däremot fick jag höra nått mkt tråkigt igår som gjorde mig ledsen, ägaren till Cizzi berättade att dom troligtvis ska sälja henne och köpa en större ponny/häst. Jag har verkligen fäst mig en massa vid henne och önskade att jag kunde köpa henne men jag har inte tiden att vara i stallet 7 dagar i veckan just nu, om man ändå kunde klona sig....
Men jag får göra de bästa av tiden som är kvar och leva på hoppet att de dröjer länge till innan hon försvinner.
CIZZI 





 
 

Inga kommentarer: